Siklöja och nötter…

Det nya året 2019, en timme gammal, invigdes med att ta reda på 15 kg (block) siklöja jag köpte på nyårsafton. Blocket med siklöja hade tinat så pass att jag kunde bryta loss fisk och portionera upp det i lämpligare storlekar.

Nötter….

Tre ”nötsorter” (som kallas för nöt även om alla inte egentligen är en nöt) som kan ges till hund. Det finns fler nötsorter som kan ges men de här tre är lite extra bra. Naturligt tillskott av fett, vitaminer och mineraler.  Och det finns nötter som absolut inte ska ges till hund.

Mandel blev min ”räddning” då jag glömt ta med mig vetegroddsoljan (e-vitamin). E-vitamin tillskott behövs om man ger fiskolja. Lämplig mängd tänker jag inte nämna här.

 

Om lenaarvidsson

Hundägare, jägare, hundträning, jaktcocker, Wachtelhund, råfodring, konditionsträning, kost m.m.
Detta inlägg publicerades i Hund, Hundmat, Vardag och märktes , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar