Äntligen lite rådjursjakt!

I helgen blev det rådjursjakt! Så skönt att få komma ut i skog. Jag känner att det fortfarande saknas lite styrka i lårbenet (det opererade benet) så jag och min bror turades om att gå som hundförare. Jag gick i lite enklare marker. Bra tillfälle till träning, gå i varierande underlag, pulsa i snö – kändes helt klart i muskler. Snömängd varierar i skog, på vissa ställen mer och på andra ställen mindre!

Lördagens jakt, i en såt hade Krut ett fint drev men tyvärr gick det åt helt fel håll. Var enda riktiga drevet under helgen. Ja förutom ett kort hardrev.

Lille Skott jaktcocker hänger med på rådjursjakterna, dvs går med mig eller står med mig när jag är passkytt. Visst det blir lite mer ”fria tyglar” men han är lyhörd, lyssnar på mig och håller sig på lagom avstånd. Följer Krut en liten bit när han sticker ut men vänder självmant och kommer tillbaka till mig. Bra det!

Om lenaarvidsson

Hundägare, jägare, hundträning, jaktcocker, Wachtelhund, råfodring, konditionsträning, kost m.m.
Detta inlägg publicerades i Hund, Jakt, jaktcocker, Wachtelhund och märktes , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar