Måndag och ett kallbad!

Jag och hundarna åkte för att kolla till isvaken. Det blir en liten promenad till den så hundarna får sitt, nosa på allt möjligt. Senaste vädret hade gjort skoterspår till isbanor men med broddade skor så gick det bra för mig att gå där, fick gå lite omvägar ibland när det var för mycket blank is att gå på.

Med mig hade jag så klart badryggsäcken och issåg. Isvaken hade fryst igen så det blev till att hugga och såga upp den. Så jag blev ordentligt uppvärmd. Belöning var ju att få ta ett kallbad! Sol, + 1 grad i luften och vattnet… strax över nollan antar jag.

Mina badvakter!

Om lenaarvidsson

Hundägare, jägare, hundträning, jaktcocker, Wachtelhund, råfodring, konditionsträning, kost m.m.
Detta inlägg publicerades i bad, Hund, Vardag och märktes , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar