Eskö naturstig och kallbad vid Engeltofta

Jag och hundarna åkte till Eskön för att gå naturstigen, länge sedan jag gick där. Fler än jag utnyttjade denna tidiga gråa eftermiddag till naturupplevelse för det var folk vid nästan varje grillplats. Men en skön skogspromenad blev det.

Kallbadsryggsäcken var med så på vägen hem, stannade jag vid Engeltofta för att ta ett kallbad.

Isen hade lagt sig eller drivit in men jag hade tur. Två herrar hade huggit upp en vak och kallbadat precis före mig (mötte dem) så jag slapp försöka själv hugga upp med yxa.

-1 grad i luften och vattnet… tja runt 0 – någon plusgrad. Glömde ta med termometer.

Om lenaarvidsson

Hundägare, jägare, hundträning, jaktcocker, Wachtelhund, råfodring, konditionsträning, kost m.m.
Detta inlägg publicerades i bad, Hund, Vardag och märktes , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar