Såga upp en isvak och ta ett kallbad.

En lite annorlunda träning, pulshöjande och svettig!

Jag ville prova och se om jag kunde såga upp en vak där jag och hundar brukar bada. Senaste kallbadet där var 26 november och då låg en tunn ishinna som jag med yxa fick knaka upp en ränna i. Så nu skulle det garanterat vara tjock is. Egentligen lite dum ide för vaken skulle frysa till snabbt, skulle egentligen behöva dagligen tillsyn…

Badryggsäck, yxa och issåg med och så gick jag med hundarna till vattnet. Det blev ett svettigt pass. Fick först hugga upp ett litet hål för att få ned issågen men sedan gick det bättre. lite bök med att putta isflaken under befintlig is men lättare än att försöka lyfta upp dem. säkerligen 2- 3 dm tjock is.

Just här blir det ganska fort djupt så jag ville ha vakens början där det inte var så djupt, lättare att kliva i och upp.

Belöningen var att få kliva i och svalka sig! Men jag hade missbedömt avstånd lite, vaken blev lite grundare än vad jag tänkt men där och då orkade jag inte försöka såga upp den lite djupare ut.

Om lenaarvidsson

Hundägare, jägare, hundträning, jaktcocker, Wachtelhund, råfodring, konditionsträning, kost m.m.
Detta inlägg publicerades i bad, Hund, Vardag och märktes , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar