Knacka bort is och kallbad

Promenad med hundar till isvaken. På så sätt en liten utflykt, få gå på andra ställen, hundpromenad med Krut i långlina så han får lite utrymme och jag får träning i att gå i sliriga skoterspår. Badryggsäcken med så klart. Fick knacka bort ca 2 cm ishinna med yxan. Och sedan – belöning, ett kallbad. + 2 grader i luften och vattnet… antagligen strax över 0-an.

Knästatus – bra! Det tar sin lilla tid, muskelstyrka är en färskvara. Har man inte kunnat använda benet ”på rätt sätt” under en tid och sedan gått igenom en operation så… försvagas allt. Men allt går åt rätt håll. Jag kör mina övningar hemma och går promenader med hundar i varierande underlag.

Innan operationen så kände jag att de här kallbaden gav lindring i den smärta och värk jag hade. Efter operation, färskt sår och agraffer kvar så funderade jag ibland på kallbad för lindring men insåg mina begränsningar – kunna ta mig till vatten, osäker på styrka i benet, inte kunna eller våga böja för mycket med agraffer kvar, kliva i och skydda operationssåret från att bli blött. Förvisso hade jag plastbandage som klarade dusch men ett bad? Skulle väl ha kunnat ”plasta in det” men nja… så jag avstod.

Om lenaarvidsson

Hundägare, jägare, hundträning, jaktcocker, Wachtelhund, råfodring, konditionsträning, kost m.m.
Detta inlägg publicerades i bad, Hund, Knäoperation, Vardag och märktes , , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar